Mladá fronta dnes
I DVA HERCI SE SPOUSTOU KOSTÝMŮ DOKÁŽÍ UDĚLAT VELKÉ PŘEDSTAVENÍ
|
|
Agnes je samotářka. Studuje fyziku, nerada se dotýká cizích lidí a je hlavní postavou stejnojmenné hry, kterou si pro zahájení své poslední sezóny vybralo pražské Divadlo Komedie. A zvolilo si dobře. Dramatizace románu švýcarského spisovatele Petera Stamma sem přesně sedí a německému režisérovi Alexanderu Riemenschneiderovi se její inscenace povedla výborně.
Jde o hru náročnou. Děj skáče z jedné časové roviny do druhé, realita se prolíná s fikcí, postavy si proměňují identity stejně snadno, jako si převlékají šaty. Je to živé představení, které dokáže diváka (...) neustále překvapovat.
Reagují na diváky
Příběh Agnes vypráví její milenec Petr, ale inscenace stojí hlavně ženské hrdince, kterou citlivě a přesvědčivě hraje Ivana Uhlířová. Herečka dokáže vybalancovat Agnesino podivínství, její touhu, aby po ní na světě něco zbylo, i její strach z konce, a dělá to s nonšalantní lehkostí. (...)
Scéna, podobně jako celá inscenace, je čistá - pouze po obloze plují mraky. Herci jednoduchost scény vynahrazují neustálým převlékáním kostýmů. A ty v sobě mají, kromě funkce zorientovat diváka v ději, i dávku humoru - což má ostatně celé představení. (...) Převažuje ironie a někdy groteska, která však mezilidské vztahy vystihuje nejlépe. Komika je často zrozená i z momentální inspirace a odvahy reagovat na podněty z publika.
Agnes je zkrátka výborné představení, kterým Divadlo Komedie opět dokázalo, že patří mezi nejnápaditější a nejodvážnější divadelní scény u nás. Pokud skutečně skončí, bude to obrovská škoda.
|
|
Zuzana Drtilová, Mladá fronta dnes, 26. září 2011
|
|