Divadlo Komedie provozuje od roku 2002 Pražské komorní divadlo (PKD). Tento subjekt
vznikl roku 1998 a řadou svých inscenací v minulých letech prokázal vysokou uměleckou
i profesionální úroveň.
Z pražského Divadla Komedie se PKD podařilo vytvořit během prvních tří sezon jednou
z nejprogresivnějších profesionálních scén České republiky. Soustředí se především
na současnou českou, rakouskou a německou dramatiku, na předobrazy či východiska
této tvorby – tedy především na meziválečnou modernu – a na práce překračující rámec
klasického činoherního divadla.
Na jevišti Divadla Komedie se můžete setkat s renomovanými herci všech generací,
s divadelními texty uvedenými téměř výhradně v české či světové premiéře a s projekty,
které pracují s prvky moderního pohybového divadla nebo reflektují výrazné tendence
aktuálního hudebního či výtvarného dění. Uváděné hry patří ve většině evropských
zemí již k současnému klasickému repertoáru. Divadlo Komedie tak doplňuje spektrum
pražských a českých divadel o soustavnou prezentaci děl největších poválečných středoevropských
dramatiků jako např. Thomase Bernharda, Wernera Schwaba, George Taboriho či Elfriede
Jelinekové (držitelky Nobelovy ceny za literaturu). Vedle této hlavní dramaturgické
linie, která vytváří základní ideovou stavbu repertoáru, se ocitají projekty „Otevřené
scény“, koprodukční projekty či představení hostů, pečlivě vybíraná dle celkové
koncepce a tváře divadla. Určujícím prvkem tak oproti repertoárovému typu divadel
není pouze herecký soubor, ale silná a zřetelná dramaturgie, umělecká rozmanitost
a silný producentský přístup k formování programu.
PKD se pro své působení v divadle Komedie rozhodlo přijít s koncepcí otevřeného
divadla, jehož organizaci a chod má na starost pouze minimální produkčně-umělecký
tým. Oproti zvyklostem tak nemá PKD v zaměstnaneckém poměru herce ani část technického
personálu. Přesto lze v Divadle Komedie hovořit o zřetelném hereckém souboru, který
patří k jeho velkým devízám. Pravidelně se tak na jevišti Divadla Komedie objevují
herecké osobnosti, jako jsou např. Karel Roden, Daniela Kolářová, Saša Rašilov,
Vanda Hybnerová, Roman Zach, Martin Finger, Gabriela Míčová, Martin Pechlát, Ivana
Uhlířová, Jiří Štrébl, Stanislav Majer aj.
Svou prací zaujímá Divadlo Komedie jasnou pozici mezi českými divadly. To dokazuje
i řada ocenění, která byla Divadlu Komedie udělena: Cena Alfréda Radoka pro Danielu
Kolářovou v kategorii ženský herecký výkon roku 2004, pro Martina Fingera v kategorii
mužský herecký výkon roku 2006 a 2007, inscenace Světanápravce byla oceněna cenou
MAX, inscenace Proces byla vyhlášena Inscenací roku 2007, a to jak v anketě Divadelních
novin tak také v Ceně Alfréda Radoka a konečně Divadlo Komedie bylo v Cenách Alfréda
Radoka vyhlášeno Divadlem roku 2007). V současné době se profiluje Divadlo Komedie
zřetelně i ve středoevropském kontextu – účast na mezinárodních festivalech (např.
Salzburském festivalu, festivalu, mezinárodním divadelním festivalu Theaterformen
v Hannoveru či festivalu Neue Stücke aus Europa ve Wiesbadenu) a hostování na významných
zahraničních scénách (např. Divadlo Deutsches Schauspielhaus in Hamburg, Deutsches
Theater Berlin aj.) jsou toho důkazem.